دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
حجت الاسلام قادری

حوزه/ در غزه بیش از ۴۰هزار نفر شهید شدند و سید جلیل القدر حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله که از خاندان اهل بیت(ع) و فرزند نهج البلاغه است به دفاع از آنان به پا می خیزد و در این راه به شهادت می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قادری استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم سالروز وفات شهادت گونه بی بی دوعالم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) که با حضور جمعی از فضلا، اساتید، طلاب و عموم عاشقان و شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در حسینیه دفتر آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) در قم برگزار شد در سخنانی گفت: از بین خصوصیات حضرت معصومه سلام الله علیها چند خصوصیت است که آن حضرت را از بین امامزادگان ممتاز می کند و با وجود اینکه آن حضرت نه پیامبر است و نه امام اما به مرز عصمت نزدیک شده اند.

وی ادامه داد: اولین خصوصیت حضرت کریمه اهل بیت سلام الله علیها این است که قبل از تولد ایشان امام معصوم ولادتشان را پیشگویی کرده است۵۰سال قبل از تولد حضرت معصومه سلام الله علیها، امام صادق علیه السلام تولدشان را پیشگویی کرده و مزار و نام ایشان را مشخص می کند و همه را به شگفتی وا می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قادری خاطرنشان ساخت: امام صادق علیه السلام فرمودند: اِنَّ لِلّهِ حَرَما وَ هُوَ مَکَّةُ، وَ لِرَسُولِهِ حَرَما وَ هُوَ الْمَدینَةُ، وَ لاِمیرِ الْمُؤمِنینَ حَرَما وَ هُوَ الکُوفَةُ، وَ لَنا حَرَما وَ هُوَ قُم، وَ سَتُدْفَنُ فیها امْرَأةٌ مِنْ وُلْدی تُسَّمی فاطِمةُ، مَنْ زارَها وَ جَبَتْ لَهُ الجَنَّةُ. خدا دارای حرمی است که آن مکّه است، و پیامبرش هم حرمی دارد که مدینه است، و امیرالمؤمنین هم حرمی دارد که کوفه است، و ما هم دارای حرمی هستیم که قم است، و بزودی بانویی از فرزند من آنجا دفن می شود که نامش فاطمه است، هرکسی او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

وی افزود: راوی می گوید امام صادق علیه السلام هنگامی این جمله را فرمودند که هنوز مادر امام موسی بن جعفر به او حامله نشده بود.

سخنران این مراسم گفت: ویژگی بعدی حضرت معصومه سلام الله علیها داشتن شفاعت است به گونه ای که در روایت آمده است تدخل بشفاعتها شیعتی الجنة باجمعهم.

این استاد حوزه ابراز داشت: ویژگی بعدی حضرت معصومه سلام الله علیها که ایشان را سرآمد همه امامزادگان قرار می دهد این است که ایشان صاحب زیارت ماثوره است و زیارت جعلی نیست بلکه امام رضا علیه السلام آن را بیان فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین قادری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحولات غزه و لبنان و دفاع جانانه حزب الله از مظلومین غزه خاطرنشان کرد: در غزه بیش از ۴۰هزار نفر شهید شده اند اما سید جلیل القدر حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله که از خاندان اهل بیت(ع) و فرزند نهج البلاغه است به دفاع از آنان به پا می خیزد و جانش را در این راه تقدیم می کند که این کار بسیار ارزشمند است، چرا که مشاهده می کنیم برخی حکام کشورهای اسلامی منطقه طبق فرمایش امیرالمومنین علیه السلام به خاطر رها کردن جهاد در راه خدا لباس ذلت به تن کرده اند، اما این سید جلیل القدر به دفاع از مظلومین غزه تمام قد به پاخاستند و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha